Reisverslag || Osaka en Kyoto

reisverslag-osaka-en-kyoto-1

Tijdens mijn vakantie gingen we spontaan naar Japan terwijl wij pas in Hong Kong waren. Mijn moeder haar neefje werkt bij een reisbureau en gaf ons door dat er ineens een een groep tickets vrij waren gekomen voor een spotprijs. Dus we besloten met het hele gezin te gaan, mijn oom, 2 tantes en een neef die Japans kan. Off to Osaka voor 5 dagen!

reisverslag-osaka-en-kyoto-2

We vetrokken 10 augustus om 00:30 richting Osaka. Na zo’n 4 uren vliegen kwamen we aan om ongeveer 6 uur s’ochtends. Ik zat bij het raam dus ik zag een mooie zonsopgang. Jammer genoeg draaide het vliegtuig niet naar rechts om het volledig op beeld te zetten.

reisverslag-osaka-en-kyoto-3

Gelijk toen we aankwamen moesten we zorgen voor een ov-chipkaart. Deze ziet er echt vrolijk uit. Het schijnt dat Tokyo een andere kaart heeft. We kwamen rond 12 uur aan bij Namba, in de buurt van onze Airbnb. Jammer genoeg konden we pas rond 16:00 inchecken dus hebben we onze bagage gestald op het station.

reisverslag-osaka-en-kyoto-4

We gingen gelijk de buurt verkennen. Onze Airbnb was aan het einde van de grote straat in het centrum, Dotombori. Overal waren zoveel mensen die net als ons aan het wandelen waren.

reisverslag-osaka-en-kyoto-5

We aten die dag een hoop eten en probeerde allerlei eten in de straat. Ze hebben veel waters met een smaakje. Deze met een perzik smaak vond ik erg lekker!

reisverslag-osaka-en-kyoto-6

Donderdag ochtend gingen we op zoek naar ontbijt, we kwamen in een tentje waar ze veel keus hadden. Ik ging voor een bord Japanse curry. In Japan hebben sommige restaurants de keuze in maat. Zo nam ik de kleinste en dat was ruim genoeg voor mijzelf. Nu wordt er in ieder geval geen eten verspild.

reisverslag-osaka-en-kyoto-7

In de Japanse metro hebben ze allerlei hoogtes voor de vasthoud hendels…hoe noem je ze eigenlijk??

reisverslag-osaka-en-kyoto-8

Wij gingen die dag naar Tennoji. Daar hebben we rond gewandeld en de buurt een beetje leren kennen.

reisverslag-osaka-en-kyoto-9

Overal in Japan heb je random frisdrank automaten. Op zich wel handig als je ineens water nodig hebt.

reisverslag-osaka-en-kyoto-10

Daar had je een restaurant met allemaal extra grote porties. De specialiteit daar zijn allemaal gefrituurde dingen. Dus we bestelden wat van de kaart. We hadden ook een aantal extra grote porties besteld. Zo was de mega sushi rol als mijn vaders onderarm.

reisverslag-osaka-en-kyoto-11

Op zaterdag stond een trip naar Kyoto gepland. Eerst aten we ontbijt. Ik had curry beef nooodle. Soms verlang ik weer naar dit ontbijtje.

reisverslag-osaka-en-kyoto-12

Onze eerste stop was een ijszaak. Hier haalden we een famous groene thee ijs. In Japan is groene thee erg populair. I tried…maar ik blijf groene thee niet lekker vinden.

reisverslag-osaka-en-kyoto-13

Onze eerste stop was bij de Higashiyama-Ku temple. Het was zo druk en warm daar. Wel was het ontzettend mooi om daar rond te lopen.

reisverslag-osaka-en-kyoto-14

Na de eerste tempel gingen wij door naar een andere, Ginkakujicho. Hier hebben we rond gelopen in het park. Het was zo rustgevend en mooi.

reisverslag-osaka-en-kyoto-15

Daarna was het tijd om terug te gaan naar Osaka.

reisverslag-osaka-en-kyoto-16

Hier aten we in een klein tentje. Om heel eerlijk te zijn, het eten was niet spectaculair en het was ontzettend warm daar boven.

Daarna gingen we een beetje genieten van streetfood. Dit waren zoete broodjes met ijs erin. Het was zo goddelijk dat ik de volgende dag er nog 1 wou!!

Zondag was zowat onze laatste dag. Ik begon mijn dag met Japanse curry again, maar deze keer met kaas er door heen. Ik vond het best lekker maar ook erg machtig.

Daarna gingen we de Osaka Castle bezoeken, alleen de rit er naar toe was erg warm. Dus voordat we verder liepen naar het kasteel gingen we bijtanken met ijskoude drankjes en ijsjes.

reisverslag-osaka-en-kyoto-17

Het kasteel is erg mooi van buiten en ook bijzonder dat het niet een standaard vorm heeft. We gingen ook naar binnen, daar was de historie museum. Ik heb niet zoveel met geschiedenis dus ik zocht vaker de bankjes op dan de museumstukken.

reisverslag-osaka-en-kyoto-18

Daarna gingen we weer terug richting Dotombori om te lunchen. Hier aten we echt verse sushi.

In de avond gingen we kraampjes op straat proberen. Dat was tevens ook de eerste keer dat ik octopus at. Het was geen succes…!

We gingen ook allerlei fruit uit proberen. Die perzik was zo damn lekker!

reisverslag-osaka-en-kyoto-19

De wc’s in Japan waren erg bijzonder. Het zijn niet zomaar wc’s. De wcbril heeft verwarming, je kan je billen en vajayjay wassen en zelfs drogen! Deze wc stond bij ons in de Airbnb. De kraan was zelfs boven op de wc en je kon met veel en weinig water doorspoelen. Erg efficient voor kleine woningen en besparen op je waterrekening. Bij vele openbare wc’s hebben ze die functies ook trouwens.

reisverslag-osaka-en-kyoto-20

Op de laatste dag gingen we ontbijten bij Uncle Rikuro’s cheesecake. Die heb je vast wel ergens gezien op social media. Zijn cheesecake was zo goddelijk! De rest van onze bestelde voedsel ook!

reisverslag-osaka-en-kyoto-21

In Japan zijn ze erg obessed met hun uiterlijk. Vaak bij de wc’s hebben ze een ”opdof” plaats. Iets wat je niet heel vaak ziet.

reisverslag-osaka-en-kyoto-22

Daarna was het toch echt tijd om terug te gaan naar ”huis”.

Ik vond het een bijzondere reis. Het was een totaal andere wereld en erg fascinerend. Nu wil ik zeker weten terug om nog meer te zien van Japan. Dus het staat hoog op mijn travel bucketlist. Wel moet ik zeggen dat Japan een duurgrapje is. Dus doorsparen voor dit is een must.